24.05.17

15:09

Välkommen in i värmen!

Vi inledde vårt samarbete med ENA Energi med att ta fram en helt ny visuell identitet åt dem. De ville samtidigt göra en varumärkesförflyttning, från en statisk och förlegad form-och-språk-kostym till en mer dynamisk och levande. 

Den nya kostymen skulle snart komma till användning i en rad olika kanaler och sammanhang. Dels fick vi i uppdrag att ta fram ett koncept för deras kommande 50-årsfirande, dels en kampanj för att lyfta resultaten från deras klimatbokslut. 

En varm ton som ENAr oss.

För att hitta ENA:s personlighet, och på så sätt sätta grunden till deras identitet, utgick vi som alltid från vår välbeprövade metod. Med hjälp av en rad övningar satte vi ledningsgruppen i arbete och mejslade utifrån deras resonemang fram en visuell riktning. 

Vi introducerade därefter den här moderna färgpaletten, komplett med ett lättsamt ikon-manér och en pigg tonalitet. Profilen gjorde sedan premiär i samband med deras stora 50-årsfirande.

Tack för att du är du.

Under hösten 2022 tog vi även fram en kampanj för att kommunicera resultatet i ENA:s årliga klimatbokslut. Idén grundar sig i att det är tack vare kunderna som ENA har kunnat lyckas så bra som de gjort. Så istället för att bara klappa sig själva på axeln och berätta om resultatet ville vi lyfta enköpingsborna.

 

ENAstående konstverk. 

Men en grafisk profil är förstås inte bara till för slutkunden. Den kan ju också komma väl till pass när man vill förhöja känslan för medarbetarna. Vi tog fram ett gäng tavlor i sann ENA-anda för att smycka deras nya kontor.