Västmanlands Varumärkesbarometer är en ny varumärkesundersökning för företag och organisationer som har sin huvudsakliga marknad här i regionen.

Nu har din organisation möjlighet att vara med i Västmanlands första och största varumärkesundersökning: Västmanlands Varumärkesbarometer. Ett omistligt underlag för dig som kommunicerar och rekryterar i Västerås och Västmanland.

Undersökningen görs i samarbete mellan Haus och Mistat, och sammanfattas i en rapport som ger din organisation viktiga insikter om kännedomen om ditt varumärke, hur omtyckt det är – och hur det står sig i jämförelse med andra varumärken i regionen. 

Vill du att ditt varumärke ska vara med? Kontakta Magnus Holby på magnus@haus.se eller 070-321 40 65

Äntligen!

Fakta

Västmanlands Varumärkesbarometer 2022

Målgrupp: Ca 1 000 västmanländska
respondenter mellan 16-79 år

När: Mars 2022

Undersökningsföretag: Mistat

Pris: 10 000 SEK

Huvudrapport

Undersökningen fokuserar bland annat på varumärkeskännedom, attityd och preferens som arbetsgivare. Din organisations varumärke jämförs dessutom med övriga varumärken i regionen som referens. 1)

Pris: 10 000 kronor exkl moms

1) Om du inte vill jämföra ditt varumärke med övriga så finns möjligheten att få en enskild rapport där bara ditt varumärke är med. Ditt varumärke är då inte med som referens i huvudrapporten. En enskild rapport kostar 20 000 kronor exkl moms.

Tillägg

Fördjupad rapport

En fördjupad undersökning och rapport för varumärket som ger möjlighet att undersöka specifika frågor utifrån en anpassad målgrupp. Innehåller frågor om association, lojalitet, preferens (jämfört med konkurrenter), positionering i förhållande till konkurrerande varumärken.

Pris: 20 000 kronor exkl moms 2)

2) Förutsätter att man är med i huvudundersökningen och antingen med i huvudrapporten eller i en enskild rapport.

Tillägg

Utökad undersökning

Här får ni möjligheten att undersöka uppfattningen av ert varumärke hos era egna kunder 3. Med specifika frågor gällande er produkt/tjänst, era främsta konkurrenter, era värderingar eller er befintliga varumärkesstrategi.

Pris: 20 000 kronor exkl moms 3)

3) Urvalet av kunder görs av er och hanteras separat (max 1000 kunder).

Haus Strategy

Vi tror på den strategiska helheten

Och vi vet att med enkla medel som kontroll och struktur kan man
komma väldigt långt

Vi är specialister inom kommunikationsstrategi, varumärkesstrategi, marknadsstrategi och affärsstrategi. Vi erbjuder tydliga och effektiva metoder och processtöd för alla företag och organisationers olika strategiska utmaningar.

Affärsplan

Marknadsplan

Varumärkesplattform

Kommunikationsplan

Logotyp

grafisk profil

tonalitet

Vårt synsätt

Strategier ska jobba tillsammans

Vi levererar framåtdrivande affärs-, marknads-, varumärkes- och kommunikationsstrategier till alla som på bästa sätt vill nå sina mål och närma sig sin vision. Med hjälp av enkla, smarta och effektiva metoder och verktyg tar vi tillsammans med uppdragsgivarna fram effektiva strategier som bidrar till bättre affärer.

Vi drivs av nyfikenhet och tror på kraften som uppstår när strategier jobbar tillsammans.

Målet

Allt handlar om att stärka varumärket

Egentligen är det ganska enkelt. Det bästa sättet att nå sina kunder och att nå sina mål är att ta kontrollen över sitt varumärke. Och med varumärke menar vi vad ett företag, verksamhet, organisation eller produkt förknippas med. Det handlar inte bara om faktiska egenskaper hos varan eller tjänsten. Ett varumärke är en salig blandning av kunskaper, åsikter, känslor, myter, rykten och erfarenheter i medvetandet hos omvärlden. Ju tydligare och sannare bild kunder och medarbetare har av ert varumärke, desto bättre affärsmöjligheter och lönsamhet för er.

Vår modell

Från innersta kärnan till kommunikationen

Allting börjar med frågan om vem ni innerst inne är. I det vi brukar kalla den innersta kärnan (ni kallar den säkert affärsplan) hittar vi bland annat vision, affärsidé, drivkraft och värderingar. Att veta vart ni vill och hur ni ska ta er dit är nyckeln för att i slutändan nå framgång.

Sen måste ni ha koll på er marknad, vilka ni finns till för och vilka ni konkurrerar mot. Detta sammanställs i marknadsplanen.

Nästa viktiga lager är varumärket. Här handlar det mycket om att ta kontrollen över hur omvärlden ska uppfatta ert varumärke.

Och längst ut har vi kommunikationen. Där teorier blir verklighet. Själva mötet med nya och befintliga kunder. Och här kommer det viktiga – effekten av aktiviteter i de yttre lagren blir inte lika starka, kanske rent av felaktiga, om de inte går i linje med de inre lagren.

Strategistöd

Hur vi hjälper dig

Vi hjälper dig att bygga en stadig grund för framgångsrik marknadsföring, kommunikation och försäljning. Att världen och marknaden förändras i en rasande takt kräver en tydlig utgångspunkt, som också snabbt och effektivt kan omvärderas och justeras.

När ni behöver stöd i ett större inventerings- eller förändringsarbete, eller när ni vill satsa på att stärka någon av alla delar i den strategiska helheten för att lyfta era affärer till en ny nivå. Då finns vi här för er. Vi hjälper er att ringa in behoven, välja vägarna och formulera åtgärderna. Vi tar er längre mot er vision helt enkelt.

Livv

Varumärkesstrategi, namnframtagning och grafisk identitet för Skandinaviens ledande leverantör av hotellprodukter.

Sitevision

Arbete med ny strategisk inriktning för ett av Sveriges ledande CMS.

Mälarenegi

Koncernövergripande varumärkesplattform, ny grafisk identitet, arbetsgivarvarumärkesplattform och kommunikationskoncept.

Västmanlands Teater

Identitet, personlighet och tonalitet för Västmanlands Teater.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Haus_logo_vit