Case

Plantvision – strategiskt arbete med att mejsla ut vilka Plantvision är, vart de vill och hur de vill uppfattas.

Haus Strategy

Vi tror på den strategiska helheten

Och vi vet att med enkla medel som kontroll och struktur kan man
komma väldigt långt

Vi är specialister inom kommunikationsstrategi, varumärkesstrategi, marknadsstrategi och affärsstrategi. Vi erbjuder tydliga och effektiva metoder och processtöd för alla företag och organisationers olika strategiska utmaningar.

Affärsplan

Marknadsplan

Varumärkesplattform

Kommunikationsplan

Logotyp

grafisk profil

tonalitet

Vårt synsätt

Strategier ska jobba tillsammans

Vi levererar framåtdrivande affärs-, marknads-, varumärkes- och kommunikationsstrategier till alla som på bästa sätt vill nå sina mål och närma sig sin vision. Med hjälp av enkla, smarta och effektiva metoder och verktyg tar vi tillsammans med uppdragsgivarna fram effektiva strategier som bidrar till bättre affärer.

Vi drivs av nyfikenhet och tror på kraften som uppstår när strategier jobbar tillsammans.

Målet

Allt handlar om att stärka varumärket

Egentligen är det ganska enkelt. Det bästa sättet att nå sina kunder och att nå sina mål är att ta kontrollen över sitt varumärke. Och med varumärke menar vi vad ett företag, verksamhet, organisation eller produkt förknippas med. Det handlar inte bara om faktiska egenskaper hos varan eller tjänsten. Ett varumärke är en salig blandning av kunskaper, åsikter, känslor, myter, rykten och erfarenheter i medvetandet hos omvärlden. Ju tydligare och sannare bild kunder och medarbetare har av ert varumärke, desto bättre affärsmöjligheter och lönsamhet för er.

Vår modell

Från innersta kärnan till kommunikationen

Allting börjar med frågan om vem ni innerst inne är. I det vi brukar kalla den innersta kärnan (ni kallar den säkert affärsplan) hittar vi bland annat vision, affärsidé, drivkraft och värderingar. Att veta vart ni vill och hur ni ska ta er dit är nyckeln för att i slutändan nå framgång.

Sen måste ni ha koll på er marknad, vilka ni finns till för och vilka ni konkurrerar mot. Detta sammanställs i marknadsplanen.

Nästa viktiga lager är varumärket. Här handlar det mycket om att ta kontrollen över hur omvärlden ska uppfatta ert varumärke.

Och längst ut har vi kommunikationen. Där teorier blir verklighet. Själva mötet med nya och befintliga kunder. Och här kommer det viktiga – effekten av aktiviteter i de yttre lagren blir inte lika starka, kanske rent av felaktiga, om de inte går i linje med de inre lagren.

Strategistöd

Hur vi hjälper dig

Vi hjälper dig att bygga en stadig grund för framgångsrik marknadsföring, kommunikation och försäljning. Att världen och marknaden förändras i en rasande takt kräver en tydlig utgångspunkt, som också snabbt och effektivt kan omvärderas och justeras.

När ni behöver stöd i ett större inventerings- eller förändringsarbete, eller när ni vill satsa på att stärka någon av alla delar i den strategiska helheten för att lyfta era affärer till en ny nivå. Då finns vi här för er. Vi hjälper er att ringa in behoven, välja vägarna och formulera åtgärderna. Vi tar er längre mot er vision helt enkelt.

Livv

Varumärkesstrategi, namnframtagning och grafisk identitet för Skandinaviens ledande leverantör av hotellprodukter.

Sitevision

Arbete med ny strategisk inriktning för ett av Sveriges ledande CMS.

Mälarenegi

Koncernövergripande varumärkesplattform, ny grafisk identitet, arbetsgivarvarumärkesplattform och kommunikationskoncept.

Västmanlands Teater

Identitet, personlighet och tonalitet för Västmanlands Teater.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.