Haus_logo_vit

Västmanlands Varumärkesbarometer är en ny varumärkesundersökning för företag och organisationer som har sin huvudsakliga marknad här i regionen.

Nu har din organisation möjlighet att vara med i Västmanlands första och största varumärkesundersökning: Västmanlands Varumärkesbarometer. Ett omistligt underlag för dig som kommunicerar och rekryterar i Västerås och Västmanland.

Undersökningen görs i samarbete mellan Haus och Mistat, och sammanfattas i en rapport som ger din organisation viktiga insikter om kännedomen om ditt varumärke, hur omtyckt det är – och hur det står sig i jämförelse med andra varumärken i regionen. 

Vill du att ditt varumärke ska vara med? Kontakta Magnus Holby på magnus@haus.se eller 070-321 40 65

Äntligen!

Fakta

Västmanlands Varumärkesbarometer 2022

Målgrupp: Ca 1 000 västmanländska
respondenter mellan 16-79 år

När: Mars 2022

Undersökningsföretag: Mistat

Pris: 10 000 SEK

Huvudrapport

Undersökningen fokuserar bland annat på varumärkeskännedom, attityd och preferens som arbetsgivare. Din organisations varumärke jämförs dessutom med övriga varumärken i regionen som referens. 1)

Pris: 10 000 kronor exkl moms

1) Om du inte vill jämföra ditt varumärke med övriga så finns möjligheten att få en enskild rapport där bara ditt varumärke är med. Ditt varumärke är då inte med som referens i huvudrapporten. En enskild rapport kostar 20 000 kronor exkl moms.

Tillägg

Fördjupad rapport

En fördjupad undersökning och rapport för varumärket som ger möjlighet att undersöka specifika frågor utifrån en anpassad målgrupp. Innehåller frågor om association, lojalitet, preferens (jämfört med konkurrenter), positionering i förhållande till konkurrerande varumärken.

Pris: 20 000 kronor exkl moms 2)

2) Förutsätter att man är med i huvudundersökningen och antingen med i huvudrapporten eller i en enskild rapport.

Tillägg

Utökad undersökning

Här får ni möjligheten att undersöka uppfattningen av ert varumärke hos era egna kunder 3. Med specifika frågor gällande er produkt/tjänst, era främsta konkurrenter, era värderingar eller er befintliga varumärkesstrategi.

Pris: 20 000 kronor exkl moms 3)

3) Urvalet av kunder görs av er och hanteras separat (max 1000 kunder).

Vi tror på den strategiska helheten

Och vi vet att med enkla medel som kontroll och struktur kan man
komma väldigt långt

Strategi + strategistöd

Kommunikationsstrategi, varumärkesstrategi, marknadsstrategi och affärsstrategi. Vi erbjuder tydliga och effektiva metoder och processtöd för alla organisationers strategiarbeten.

Affärsplan

Marknadsplan

Varumärkesplattform

Kommunikationsplan

Logotyp

grafisk profil

tonalitet

När strategier jobbar tillsammans

Vi levererar framåtdrivande affärs-, marknads-, varumärkes- och kommunikationsstrategier till alla som på bästa sätt vill nå sina mål och närma sig sin vision. Med hjälp av enkla, smarta och effektiva metoder och verktyg tar vi tillsammans med uppdragsgivarna fram effektiva strategier som bidrar till bättre affärer.

Vi drivs av nyfikenhet och tror på kraften som uppstår när strategier jobbar tillsammans.

Egentligen är det ganska enkelt. Det bästa sättet att nå sina kunder och att nå sina mål är att ta kontrollen över sitt varumärke.

Och med varumärke menar vi vad ett företag, verksamhet, organisation eller produkt förknippas med. Det behöver alltså nödvändigtvis inte vara faktiska egenskaper hos produkten eller tjänsten. Ett varumärke är en salig blandning av kunskaper, åsikter, känslor, myter, rykten och erfarenheter i medvetandet hos omvärlden. Ett varumärke är kort och gott associationer.

Allt handlar om att stärka varumärket

Från innersta kärnan, ut till kommunikationen

Allting börjar med frågan om vem man innerst inne är. I det vi brukar kalla den innersta kärnan (aka affärsplan) hittar vi bland annat vision, affärsidé, drivkraft och värderingar. Att veta vart man vill och hur man ska ta sig dit är nyckeln för att i slutändan nå framgång.

Sen måsta man ha koll på sin marknad. Vilka vi finns till för och vilka vi konkurrerar mot. Detta sammanställs i marknadsplanen. Nästa viktiga lager är varumärket. Här handlar det mycket om att ta kontrollen över hur omvärlden ska uppfatta ditt varumärke. Och längst ut har vi kommunikationen. Där teorier blir verklighet. Själva mötet med nya och befintliga kunder.

Livv

Varumärkesstrategi, namnframtagning och grafisk identitet för Skandinaviens ledande leverantör av hotellprodukter.

Sitevision

Arbete med ny strategisk inriktning för ett av Sveriges ledande CMS.

Mälarenegi

Koncernövergripande varumärkesplattform, ny grafisk identitet, arbetsgivarvarumärkesplattform och kommunikationskoncept.

Västmanlands Teater

Identitet, personlighet och tonalitet för Västmanlands Teater.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Haus_logo_vit