24.05.02

15:08

Föreläsningar för ledningsgrupp och styrelse

Vad påverkar varumärket? Ett starkt varumärke, vad är det ens? Och varför är det viktigt? Varför spelar det roll hur vi formulerar mål och strategier på olika nivåer? Hur mycket har ett inlägg på Facebook egentligen att göra med våra värderingar eller vår affärsstrategi?

Haus Strategy erbjuder föreläsningar och workshops för de styrelser och ledningsgrupper som vill skapa goda förutsättningar för att kunna styra och stötta bolaget på resan framåt. Vi delar med oss av våra bästa tips och hjälper er att komma närmare er vision. Boka en föreläsning eller workshop idag!

Föreläsning

Den strategiska helheten

Den strategiska helheten hjälper er att ta kontrollen över ert varumärke, förbättra resultatet och att utnyttja era resurser mer effektivt.

Genom att samla de bästa erfarenheterna från 25 års arbete med strategiska frågor kopplat till företags tillväxt, marknadsföring och varumärken har Haus Strategy utvecklat en kraftfull modell för att ta kontroll över hela den strategiska helheten och bygga starka varumärken.

I denna föreläsning förklarar vi hur alla delar i den strategiska helheten hänger ihop och ger dig konkreta tips på hur just ni kan säkra strategierna som tar er mot er vision, stärker ert varumärke och förbättrar effekterna av er produktutveckling, marknadsföring och försäljning.

Tid och pris

Vi kommer till er ledningsgrupp eller styrelse och håller föreläsningen, som även inkluderar reflektioner och diskussion kopplat till just er situation. Priset för en timmes föreläsning inom Mälardalen är 20 000 kr ex.moms.

Magnus Holby

Föreläsare

Magnus Holby

Magnus Holby är senior strateg och affärsområdeschef på Haus Strategy. Magnus har närmare 30 års erfarenhet av kommunikation, reklam och strategi och har jobbat på Haus i 20 år.

Föreläsning

Starkare varumärke

Ta kontrollen över ert varumärke och attrahera fler kunder. Vad utmärker ett starkt varumärke? Effekter av ett framgångsrikt varumärkesarbete. Hur kan varumärkesarbetet bidra till affärsnytta? Spännande exempel från de som redan lyckats.

Du äger inte ditt varumärke, men du kan se till att ta kontroll över många av de faktorer som påverkar uppfattningen om ert varumärke, och bygga det starkt – inifrån och ut.

Denna föreläsning ger dig konkreta tips på hur just ni kan bygga ett tydligt och starkt varumärke, och samtidigt effektivisera er marknadsföring och säkerställa att era satsningar tar er mot er vision.

Tid och pris

Vi kommer till er ledningsgrupp eller styrelse och håller föreläsningen, som även inkluderar reflektioner och diskussion kopplat till just er situation. Priset för en timmes föreläsning inom Mälardalen är 20 000 kr ex.moms.

Viktoria Brandel

Föreläsare

Viktoria Brandel

Viktoria Brandel är affärs- och marknadsstrateg och säljansvarig för Haus Strategy. Viktoria har 20 års erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesbyggande.

Workshop

Brand Check

Är det dags att ta ert företag till nästa nivå? Står du inför en större förändring med ditt företag? Behöver du föra samman två olika organisationer? Behöver du hjälp med argumentationen internt för satsningar på marknadsfrågorna? Visste du att 70 % av allt förändringsarbete går åt skogen?

Om er organisation står inför någon form av förändring är det alltid klokt att få koll på vad som bör prioriteras för att jobbet ska bli så smärtfritt och enkelt som möjligt.

Vi kan nu erbjuda en bra start på den förändringsresan – nämligen vår effektiva Brand Check – som hjälper företag att identifiera vilka strategiska satsningar som har störst affärsnytta och bäst effekt på varumärket.

Under workshopen genomför vi tillsammans en analys av de fyra grundläggande områdena affären, marknaden, varumärket och kommunikationen – som alla har en viktig roll att stärka varumärket och bidra till bättre affärer.

Vad får man?

  1. Genomlysning av ert varumärke
  2. Analys av 24 kontrollpunkter i den strategiska helheten
  3. Överskådlig bild över affärskritiska brister och luckor
  4. Samsyn kring nuläget
  5. Idéer och rekommendationer för åtgärder och framgångsrik tillväxt


Tid och pris

Under en heldags workshop guidar vi er igenom en analys av er strategiska helhet. Efter workshopen får ni en rapport som ger en tydlig bild över era affärskritiska brister tillsammans med rekommendationer för prioriterade åtgärder. Priset för en Brand Check inom Mälardalen är 47 000 kr ex.moms.

Magnus Holby

Workshopledare

Magnus Holby

Magnus Holby är senior strateg och affärsområdeschef på Haus Strategy. Magnus har närmare 30 års erfarenhet av kommunikation, reklam och strategi och har jobbat på Haus i 20 år.

Intresserad
av
något
skräddatsytt?

Har ni redan bestämt er för att jobba mer aktivt med ert varumärke eller ta tag i en särskild strategisk utmaning? Kanske står ni inför en större satsning, sammanslagning eller ett omtag? Med våra effektiva metoder hjälper vi er att hantera just era utmaningar och skapa de strategiska styrdokument som ni har mest nytta av.