24.05.01

18:47

Smart e-handelslösning åt Livv & Guest Comfort

Livv kom till oss med en utmaning. De hade två varumärken och två webbutiker som var kopplade till ett och samma lager. Men i dagsläget gör de all orderhantering och alla justeringar manuellt, vilket gör att varje liten förändring blir både kostsam och omständlig. Dessutom är deras befintliga plattform så pass låst och ”inmallad” att en regelrätt uppdatering inte är möjlig.

Tack vare att vår lösning bygger på modulär arkitektur kan vi enkelt lägga till och ta bort de funktioner vi behöver och samtidigt anpassa gränssnittet till respektive varumärke. Plattformen är också integrerad med deras affärssystem, för att de ska kunna ha allt på en plats och slippa dubbeljobba. Och tack vare den här flexibiliteten kan Livv smidigt byta leverantörer eller system, istället för att behöva byta hela rasket när nya behov uppstår.

Läs fler nyheter

Googles Think Digital: En recap

AI-konferenserna duggar så pass tätt att till och med Googles AI- och performance marketing-event Think Digital gick många förbi. Därför bjuder vi på en sammanfattning av de tre viktigaste punkterna.

Tre tips för dig som vill börja jobba med AI

Sommaren 1966 gick en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, Pelé, runt på gatorna i Åtvidaberg. Det var företaget Facit som hade bjudit dit honom, som en del av deras globala kampanj för att marknadsföra deras största produkt: räknemaskinen. Med 14 000 anställda i 140 länder och en superstjärna som ansiktet utåt – vad kunde gå fel?

En ny duo till Haus! Vi säger hej till Gustav Carpner och Malin Wennerström

Gustav Carpner är en prisbelönt kreatör med bakgrund som senior AD och partner på B-Reel och Interactive Director på ACNE Production. Han har jobbat med kunder som H&M, Disney, The Economist, Audi och IKEA. Gustav var senast Creative Lead för H&M Herr och Divided. På Haus Grow tar han en konsultroll som konceptuell AD i vårt suveräna kreatörsteam.

Malin Wennerström lämnar H&M för att ta en roll som projektledare hos oss. Hon har drivit och producerat några av H&M:s största globala kampanjer under sin tid där. Hon börjar på Haus Grow i maj och kommer förutom viktiga perspektiv från beställarsidan även att tillföra en erfarenhet att hantera stora, komplexa kampanjer.