24.05.01

05:40

Ny webbplats till Västerås Stadsmission

Västerås stadsmission driver verksamhet för människor i hemlöshet, missbruk och kriminalitet, för ungdomar och andra i behov av stöd i utsatta livssituationer och för människor i behov av sysselsättning. De driver också verksamheter som ger ekonomiskt överskott, till exempel en second hand-butik.

På webbplatsen har vi tillsammans med Stadsmissionen arbetat fram flera olika sätt att bidra till deras arbete för utsatta Västeråsare. Som besökare på webben ska det vara enkelt att både få stöd och ge stöd. Nu kan man som både företag och privatperson snabbt och enkelt bidra online genom att bli månadsgivare, ge bort gåvor, bli företagspartner och mycket mer.

Vill du också hjälpa till? Se hur du kan ge stöd här.

Läs fler nyheter

Googles Think Digital: En recap

AI-konferenserna duggar så pass tätt att till och med Googles AI- och performance marketing-event Think Digital gick många förbi. Därför bjuder vi på en sammanfattning av de tre viktigaste punkterna.

Tre tips för dig som vill börja jobba med AI

Sommaren 1966 gick en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, Pelé, runt på gatorna i Åtvidaberg. Det var företaget Facit som hade bjudit dit honom, som en del av deras globala kampanj för att marknadsföra deras största produkt: räknemaskinen. Med 14 000 anställda i 140 länder och en superstjärna som ansiktet utåt – vad kunde gå fel?

En ny duo till Haus! Vi säger hej till Gustav Carpner och Malin Wennerström

Gustav Carpner är en prisbelönt kreatör med bakgrund som senior AD och partner på B-Reel och Interactive Director på ACNE Production. Han har jobbat med kunder som H&M, Disney, The Economist, Audi och IKEA. Gustav var senast Creative Lead för H&M Herr och Divided. På Haus Grow tar han en konsultroll som konceptuell AD i vårt suveräna kreatörsteam.

Malin Wennerström lämnar H&M för att ta en roll som projektledare hos oss. Hon har drivit och producerat några av H&M:s största globala kampanjer under sin tid där. Hon börjar på Haus Grow i maj och kommer förutom viktiga perspektiv från beställarsidan även att tillföra en erfarenhet att hantera stora, komplexa kampanjer.