25.07.15

00:02

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure. 

Men låt oss ta det från början. Bad & Värme hade länge kämpat med sin e-handels långa laddtider och höga driftkostnader. Varje gång de rensade cachen (vilket de alltid gjorde i samband med kampanjer och nya prislistor) steg TTFB (Time To First Byte) till drygt 4,7 sekunder. Och för en e-handel med så pass stor produktkatalog som Bad & Värme är det helt klart problematiskt. 

Istället för att göra en dyr totalrenovering valde vi tillsammans att bara ersätta själva plattformen. WooCommerce ersattes av headless-plattformen Vendure, medan WordPress och allt innehåll fick ligga kvar. Tack vare att Vendure är open source kunde vi få ner deras drift- och plattformsutgifter med över 70 % i jämförelse med olika kommersiella alternativ. Dessutom kunde vi få ner TTFB till bara 880 millisekunder – utan rensad cache. Med andra ord, Bad & Värmes kunder kan nu ta sig runt i e-handeln utan att den hänger sig var och varannan sekund. Och Bad & Värme har fått en stabil drift, låga driftkostnader och ett framtidssäkrat API.

Läs fler nyheter

Välkommen till Lykos beautyverse!

Under våren har vi hjälpt Lyko med en rad olika kampanjer, bland annat för deras dermatologiska produktportfölj, i samband med att apoteksjätten Aco joinade deras gäng och när de ville lyfta sitt enorma utbud av hårvård.

Sommarens godaste uppdrag

I detta nu rullar Hemglassbilen ut massor av glassnyheter till sommaren. Bakom förpackningarna och kampanjkommunikationen står vi på Haus.

Viktoria & Robert guidar yrkeshögskolor genom kundresan

Hur bygger du ett starkt varumärke som driver tillväxt på riktigt? Hur viktigt är det egentligen att lära känna din målgrupp? Och hur anpassar du ditt budskap till den du pratar med baserat på var den är i kundresan?