24.05.01

05:44

Haus värvar global marknadschef från H&M

Som VD och Executive Producer var hon en stor del av ACNE Digitals framgång och etablering i Los Angeles, Berlin och Paris. De senaste nio åren har Frida Asante haft flera ledande positioner inom H&M. Hon var med och byggde upp H&M:s digitala avdelning och har de senaste åren varit Marketing Manager för H&M Women. Nu lämnar hon H&M och återvänder till byråsidan. Uppdraget: Att utveckla Haus-gruppens byrådel Haus Grow med kunder som Axfoods Snabbgross Club, Visma Enterprise, Hemglass, Bauhaus och Varsego.

– Jag lockades dels av Haus som kommunikationshus, dels av Haus Grow som redan idag en otrolig förmåga att kombinera kreativitet och datadrivna insikter för varumärkesbyggande och säljdrivande kommunikation. Att ta den byrådelen till nästa nivå blir väldigt spännande, säger Frida Asante.

Läs fler nyheter

Googles Think Digital: En recap

AI-konferenserna duggar så pass tätt att till och med Googles AI- och performance marketing-event Think Digital gick många förbi. Därför bjuder vi på en sammanfattning av de tre viktigaste punkterna.

Tre tips för dig som vill börja jobba med AI

Sommaren 1966 gick en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, Pelé, runt på gatorna i Åtvidaberg. Det var företaget Facit som hade bjudit dit honom, som en del av deras globala kampanj för att marknadsföra deras största produkt: räknemaskinen. Med 14 000 anställda i 140 länder och en superstjärna som ansiktet utåt – vad kunde gå fel?

En ny duo till Haus! Vi säger hej till Gustav Carpner och Malin Wennerström

Gustav Carpner är en prisbelönt kreatör med bakgrund som senior AD och partner på B-Reel och Interactive Director på ACNE Production. Han har jobbat med kunder som H&M, Disney, The Economist, Audi och IKEA. Gustav var senast Creative Lead för H&M Herr och Divided. På Haus Grow tar han en konsultroll som konceptuell AD i vårt suveräna kreatörsteam.

Malin Wennerström lämnar H&M för att ta en roll som projektledare hos oss. Hon har drivit och producerat några av H&M:s största globala kampanjer under sin tid där. Hon börjar på Haus Grow i maj och kommer förutom viktiga perspektiv från beställarsidan även att tillföra en erfarenhet att hantera stora, komplexa kampanjer.