25.07.10

07:19

Content leadership as
a service är här

B2B-marknadsföringen förändras i grunden. En ny generation B2B-köpare gör 70 procent av kundresan digitalt på egen hand innan de tar kontakt med intressanta leverantörer. Säljcykeln börjar alltså mycket tidigare, share of voice och kännedom blir ännu viktigare.

Med andra ord: content blir mer och mer affärskritiskt – och svårare att lyckas med.

Det är bakgrunden till att vi på Haus utvecklat ett helt nytt erbjudande inom PR-content. Vi kallar det för content leadership as a service. Det innebär att företag outsourcar, eller tecknar prenumeration, på sitt contentarbete och får tillgång till vår samlade erfarenhet och expertis inom PR, storytelling och creative performance marketing.

Det här ingår:

  • en strategi för de ämnesområden som bäst bygger varumärkeskännedom, kategori- och tankeledarskap
  • PR-drivet berättande med högre nyhetsvärde som engagerar målgrupperna bättre
  • ett redaktionsteam med olika specialister som är svåra att rekrytera
  • kvalitet: positionerande, varumärkesbyggande och särskiljande content som är relevant och aktuellt för målgrupperna
  • kvantitet: always-on-content för alla kanaler som är anpassat efter hela kundresan, algoritmer, och marketing automation-verktyg
  • hjälp med publicering, spridning, mätning och optimering av contentIntressant?

Hör av dig till William Möller så berättar han mer hur ditt företag kan komma igång.

Läs fler nyheter

Välkommen till Lykos beautyverse!

Under våren har vi hjälpt Lyko med en rad olika kampanjer, bland annat för deras dermatologiska produktportfölj, i samband med att apoteksjätten Aco joinade deras gäng och när de ville lyfta sitt enorma utbud av hårvård.

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure.

Sommarens godaste uppdrag

I detta nu rullar Hemglassbilen ut massor av glassnyheter till sommaren. Bakom förpackningarna och kampanjkommunikationen står vi på Haus.