25.02.12

00:57

Content leadership as
a service är här

B2B-marknadsföringen förändras i grunden. En ny generation B2B-köpare gör 70 procent av kundresan digitalt på egen hand innan de tar kontakt med intressanta leverantörer. Säljcykeln börjar alltså mycket tidigare, share of voice och kännedom blir ännu viktigare.

Med andra ord: content blir mer och mer affärskritiskt – och svårare att lyckas med.

Det är bakgrunden till att vi på Haus utvecklat ett helt nytt erbjudande inom PR-content. Vi kallar det för content leadership as a service. Det innebär att företag outsourcar, eller tecknar prenumeration, på sitt contentarbete och får tillgång till vår samlade erfarenhet och expertis inom PR, storytelling och creative performance marketing.

Det här ingår:

  • en strategi för de ämnesområden som bäst bygger varumärkeskännedom, kategori- och tankeledarskap
  • PR-drivet berättande med högre nyhetsvärde som engagerar målgrupperna bättre
  • ett redaktionsteam med olika specialister som är svåra att rekrytera
  • kvalitet: positionerande, varumärkesbyggande och särskiljande content som är relevant och aktuellt för målgrupperna
  • kvantitet: always-on-content för alla kanaler som är anpassat efter hela kundresan, algoritmer, och marketing automation-verktyg
  • hjälp med publicering, spridning, mätning och optimering av contentIntressant?

Hör av dig till William Möller så berättar han mer hur ditt företag kan komma igång.

Läs fler nyheter

En ny look för de som vill ha en ny look

När Unique skapar skönhetsprodukter är det aldrig standardlösningar – det är skräddarsydd lyx, designad för att höja hotellupplevelser.

Haus är topp tre i Sverige i Årets Byrå!

Vi tog hem tredjeplatsen när analysföretaget Regi korade Sveriges bästa byråer för 25:e året i rad.

Haus + MDU = sant

Blir man smartare av att jobba med smarta människor? Oavsett är vi oerhört glada och stolta över att numera kunna titulera oss Mälardalens Universitets upphandlade kommunikationsbyrå.