En ny look för framtidens planering

När Visma-koncernen blev ett ”House of Brands” för att bättre lyfta sina produktvarumärkens unika erbjudanden, fick vi möjlighet att utveckla egna identiteter för Agda PS och HR+. Nu är det Medvind WFM:s tur att kliva fram i rampljuset med en ny visuell identitet.

Medvind WFM, specialister på schemaläggnings- och bemanningssystem, har med AI-driven automation revolutionerat effektiviteten i personalplanering. Den nya identiteten är designad för att spegla expertis och framtidssäkerhet, med ett löfte om att alltid placera rätt medarbetare på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Läs fler nyheter

Tre år med generativ AI – vad har vi lärt oss?

För tre år sedan slog generativ AI igenom på allvar och förändrade sättet vi arbetar på. Mycket har hänt sedan dess – från den första vågen av hype till dagens mer vardagliga men samtidigt kraftfulla användning.

Det här är en nyhet som lär dig något nytt

Nu har vi samlat alla våra utbildningar, föreläsningar och workshops på ett ställe. Och självklart kan vi också sätta ihop en helt skräddarsydd variant som passar dig.

LF Bergslagen tar internkommunikation till nästa nivå

Redan för fem år sedan valde LF Bergslagen att byta sina traditionella vd-brev till medarbetarna mot rörligt material.