25.05.21

02:57

Ta hand om dina kakor

Annonserar ditt företag på Google? Då har du kanske redan koll på det som kallas Google Consent Mode v2. Men om du missat den nyheten så har alltså Google infört nya krav på hur data samlas in. Det betyder att dina användare får större makt över vilken information som samlas in och hur den används.

Och nu till det viktigaste i sammanhanget: för att du ska kunna fortsätta samla in relevant data om nya användare och spåra konverteringar måste du aktivt lägga till den här funktionen på din webbsida. Inget Consent Mode v2 – ingen remarketing och mindre effektiva annonser.

Men oroa dig inte, vi vill inte heller att din användardata ska gå om intet. Hör av dig till Jennifer på jennifer@haus.se så hjälper hon dig.

Läs fler nyheter

Industriföretag får makeover

Det första samverkansprojektet med vår partner och varumärkesexperten Peter Tomczak är live!

Mikael Sakar och Hemglass på Marknadsföreningen

Den 14 maj äntrar vår alldeles egna Mikael Sakar scenen hos Marknadsföreningen i Västerås för att prata om Hemglass marknadsföringsresa.

Vad kostar det ditt företag att vara tråkigt?

Varje år delar Marknadsföreningen Sverige ut pris till landets bästa marknadschefer och företag som gjort anmärkningsvärda varumärkesresor – och precis som varje år var vi där.