24.03.03

07:42

Säg hej till våra nya chefer!

Haus har tillsatt två chefsroller. Frida Asante är ny affärsområdeschef för Haus Grow och Viktoria Brandel är ny försäljningschef för Haus.

Frida Asante rekryteras från H&M för att utveckla Haus Grow. Hon kommer närmast från en roll som global marknadschef för H&M Women.

– Jag lockades dels av Haus som kommunikationshus, dels av Haus Grow som redan idag en otrolig förmåga att kombinera kreativitet och datadrivna insikter för varumärkesbyggande och säljdrivande kommunikation. Att ta den byrådelen till nästa nivå blir väldigt spännande, säger hon.

Som VD och Executive Producer var Frida Asante en stor del av byrån ACNE Digitals framgång och etablering i Los Angeles, Berlin och Paris. De senaste nio åren har Frida Asante haft flera ledande positioner inom H&M och var bland annat med och byggde upp H&M:s digitala avdelning.


Ny försäljningschef på Haus

Viktoria Brandel var tidigare strateg och säljansvarig på Haus Strategy. Nu blir hon försäljningschef för hela Haus-gruppen med ansvar för att utveckla och implementera en försäljningsstrategi och försäljningsprocess som är anpassad till byråns resurser, mål och tjänsteutbud.

– Det handlar om driva och skapa en proaktiv, kontinuerlig och strukturerad försäljning för alla affärsområden inom Haus. Jag ser fram emot att utveckla våra arbetssätt och bidra till försäljningskultur och en mer säljfokuserad verksamhet, säger hon.

Läs fler nyheter

Society + Vafabmiljö = sant

Haus historia med Vafabmiljö är både lång och kantad av roliga projekt. Senast en helt ny hemsida, signerad Haus Web. Därför känns det nu lite extra kul att officiellt välkomna Vafabmiljö in i Haus Society-familjen också! 

Att förnya en skidort

Skidorten Säfsen gav oss uppdraget att utveckla deras varumärkeskommunikation. Som en del i arbetet ville vi differentiera dem mot de stora destinationerna och resultatet blev det nya varumärkeskonceptet “Barnens egen skidort”.

Så sätter du u:et i UX

I en värld där teknologin ständigt utvecklas, är UX-design inte bara en trend utan en nödvändighet. Genom att sätta användaren i fokus under designprocessen, kan vi skapa produkter som inte bara ser bra ut utan som också löser verkliga problem på ett effektivt sätt.