24.07.26

22:34

Säg hej till våra nya chefer!

Haus har tillsatt två chefsroller. Frida Asante är ny affärsområdeschef för Haus Grow och Viktoria Brandel är ny försäljningschef för Haus.

Frida Asante rekryteras från H&M för att utveckla Haus Grow. Hon kommer närmast från en roll som global marknadschef för H&M Women.

– Jag lockades dels av Haus som kommunikationshus, dels av Haus Grow som redan idag en otrolig förmåga att kombinera kreativitet och datadrivna insikter för varumärkesbyggande och säljdrivande kommunikation. Att ta den byrådelen till nästa nivå blir väldigt spännande, säger hon.

Som VD och Executive Producer var Frida Asante en stor del av byrån ACNE Digitals framgång och etablering i Los Angeles, Berlin och Paris. De senaste nio åren har Frida Asante haft flera ledande positioner inom H&M och var bland annat med och byggde upp H&M:s digitala avdelning.


Ny försäljningschef på Haus

Viktoria Brandel var tidigare strateg och säljansvarig på Haus Strategy. Nu blir hon försäljningschef för hela Haus-gruppen med ansvar för att utveckla och implementera en försäljningsstrategi och försäljningsprocess som är anpassad till byråns resurser, mål och tjänsteutbud.

– Det handlar om driva och skapa en proaktiv, kontinuerlig och strukturerad försäljning för alla affärsområden inom Haus. Jag ser fram emot att utveckla våra arbetssätt och bidra till försäljningskultur och en mer säljfokuserad verksamhet, säger hon.

Läs fler nyheter

En identitet som står ut

När Visma-koncernen gick från ett Branded House till ett House of Brands behövde de hjälp att identifiera, gestalta och lyfta sina bolags identiteter och erbjudanden.

Hur tillgängliga är Sveriges största e-handlar?

Om ett år träder det nya tillgänglighetsdirektivet i kraft. Det innebär att alla e-handlar måste uppfylla WCAG-kraven som säkerställer att alla användare kan ta del av och nyttja en webbplats.

Vad tycker dina målgrupper om dig?

För tredje året i rad har vi nu genomfört Västmanlandsbarometern – varumärkesundersökningen för företag och organisationer som har sin huvudsakliga marknad i Västmanland.