24.10.18

09:13

Ready, set, GLOW!

Du som haft vägarna förbi Centralen i Stockholm de senaste veckorna har med största sannolikhet märkt att nästan varenda yta fullkomligt tagits över av skönhetsjätten Lyko. Som en del av vårt första uppdrag för beauty-imperiet skulle vi vidareutveckla deras koncept ”Your beauty playground”, med målet att göra det ännu mer relevant och inspirerande. Utgångspunkten var Lykos redan distinkta cut-out-estetik samt deras porträtt- och handbilder, som de använder i såväl taktisk som varumärkesbyggande kommunikation.

Vår lösning byggde på att ge varje modell en tydlig karaktär som, tillsammans med det avskalade uttrycket, skulle framhäva individens personlighet. Med hjälp av dynamiska beskärningar och kompositioner fick vi till en ren och livfull estetik, där det mjuka dagsljuset i kombination med den riktade spotlighten skapar en exklusiv men på samma gång varm och inbjudande känsla. Resultatet blev ett genuint, självsäkert och modernt bildspråk som verkligen hyllar personernas unikitet.  

När det sedan blev dags att ta fram vår första stora kampanj fick vi möjligheten att använda hela Centralen som scen, och hade lyxen att verkligen låta såväl varumärket som modellerna och produkterna ta plats. Att göra en riktig ”station domination”, som det brukar kallas.

För oss har det varit ett oerhört spännande arbete som dessutom markerar starten på vad vi hoppas blir ett gott och långt samarbete! 

Tack till hela gänget som var med i arbetet med fotograferingen:
Foto: Nina Holma
Styling: Åsa Maria Camnert
Hår: Francisca Saavedra von Dessauer
Makeup: Pari Damani
Produktion: Blissed

Läs fler nyheter

B2B-influencers – här för att stanna

Idag lyssnar vi mer på influencers än på någon annan. Rekommendationer har blivit en av de mest pålitliga källorna, vilket påverkar allt från politik och mediers rapportering till – självklart – marknadsföring.

Stora förpackningar. Stora lanseringar.

Vi älskar en bra lansering – och när Snabbgross Club slog upp portarna till sin 10:e butik, var vi med hela vägen.

Content leadership as
a service är här

B2B-marknadsföringen förändras i grunden. En ny generation B2B-köpare gör 70 procent av kundresan digitalt på egen hand innan de tar kontakt med intressanta leverantörer. Säljcykeln börjar alltså mycket tidigare, share of voice och kännedom blir ännu viktigare.