24.04.28

18:34

Nu digitaliserar vi vården!

Det är kanske inte alla som vet det, men sedan nästan ett år tillbaka har vi mejslat fram ett nytt affärsområde som fokuserar på att utveckla digitala verktyg åt vården. Tack vare att vi har experter inom såväl UX som systemutveckling och -arkitektur har vi all den tekniska kompetens som krävs. Dessutom vet vi att segdragen administration tenderar att äta upp en massa värdefull tid för vårdpersonalen – tid som de istället skulle kunna lägga på det de gör allra bäst, nämligen att erbjuda god vård. Men det var först när vi kom i kontakt med Lars som alla pusselbitar hamnade på plats. Lars har jobbat med affärs- och verksamhetsutveckling inom vården sedan 2007, vilket blev en match made in heaven när han träffade våra tech-hjältar.

Läs mer om vårt erbjudande här eller hör av dig direkt till Lars på lars.ronnlov@haus.se.  

Läs fler nyheter

Tre tips för dig som vill börja jobba med AI

Sommaren 1966 gick en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, Pelé, runt på gatorna i Åtvidaberg. Det var företaget Facit som hade bjudit dit honom, som en del av deras globala kampanj för att marknadsföra deras största produkt: räknemaskinen. Med 14 000 anställda i 140 länder och en superstjärna som ansiktet utåt – vad kunde gå fel?

En ny duo till Haus! Vi säger hej till Gustav Carpner och Malin Wennerström

Gustav Carpner är en prisbelönt kreatör med bakgrund som senior AD och partner på B-Reel och Interactive Director på ACNE Production. Han har jobbat med kunder som H&M, Disney, The Economist, Audi och IKEA. Gustav var senast Creative Lead för H&M Herr och Divided. På Haus Grow tar han en konsultroll som konceptuell AD i vårt suveräna kreatörsteam.

Malin Wennerström lämnar H&M för att ta en roll som projektledare hos oss. Hon har drivit och producerat några av H&M:s största globala kampanjer under sin tid där. Hon börjar på Haus Grow i maj och kommer förutom viktiga perspektiv från beställarsidan även att tillföra en erfarenhet att hantera stora, komplexa kampanjer.

Sala fyller 400 år – och vi är med på kalaset!

För 400 år sedan kom Gustav II Adolf till Sala och gjorde officiellt den lilla västmanländska gruvorten till en stad. 398 år senare kom Sala kommun till oss med uppdraget att ta fram ett nytt platsvarumärke som skulle lanseras brett i samband med födelsedagsfirandet. Kul, tyckte vi och tog fram ett komplett kalas-kit för alla tänkbara festliga sammanhang.