25.06.25

01:12

Mikael Sakar och Hemglass på Marknadsföreningen

Den 14 maj äntrar vår alldeles egna Mikael Sakar scenen hos Marknadsföreningen i Västerås för att prata om Hemglass marknadsföringsresa. Hur gick egentligen ett av landets mest ikoniska varumärken från att vara en disruptor på marknaden till att återuppfinna sig själva? Hur går man från en cementerat analog aktör till en digital tungviktare? 

Micke bjuder även på konkreta tips för hur du kan jobba för att:

  • designa en helhetlig marknadsföringsstrategi
  • smälta gränserna mellan digitalt och fysiskt
  • effektivt skapa innehåll som fungerar över alla plattformar.

Läs fler nyheter

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure.

Sommarens godaste uppdrag

I detta nu rullar Hemglassbilen ut massor av glassnyheter till sommaren. Bakom förpackningarna och kampanjkommunikationen står vi på Haus.

Viktoria & Robert guidar yrkeshögskolor genom kundresan

Hur bygger du ett starkt varumärke som driver tillväxt på riktigt? Hur viktigt är det egentligen att lära känna din målgrupp? Och hur anpassar du ditt budskap till den du pratar med baserat på var den är i kundresan?