25.07.10

07:21

Livv är live!

Livv är ett sånt där företag som verkar bakom kulisserna. Få vet nog om att de ens finns, men desto fler märker av deras existens. I korthet handlar deras erbjudande om att med hjälp av unika koncept och exklusiva produkter skapa trevligare helhetsupplevelser på alltifrån hotellkedjor till spaanläggningar.

Och för att nå ut till sina kunder vände sig Livv till oss för att få ett e-handelskoncept som bidrar med samma lyxiga känsla som produkterna de säljer. Så vi tog fram en elegant headless-lösning som gör det enkelt att koppla ihop och koppla på olika system och plattformar vid behov. Webben, som vi även designat och skapat innehåll till, är byggd i WordPress och integrerad med såväl webshopen som deras affärssystem Monitor.

Det gör att vi, när vi tillsammans med Livv snart även sjösätter den finska och norska motsvarigheten, enkelt kan koppla ihop all produktdata och bara uppdatera gränssnittet för att passa den lokala marknaden. Snyggt, smidigt och modulärt.

Läs fler nyheter

Välkommen till Lykos beautyverse!

Under våren har vi hjälpt Lyko med en rad olika kampanjer, bland annat för deras dermatologiska produktportfölj, i samband med att apoteksjätten Aco joinade deras gäng och när de ville lyfta sitt enorma utbud av hårvård.

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure.

Sommarens godaste uppdrag

I detta nu rullar Hemglassbilen ut massor av glassnyheter till sommaren. Bakom förpackningarna och kampanjkommunikationen står vi på Haus.