24.07.26

21:43

Livv är live!

Livv är ett sånt där företag som verkar bakom kulisserna. Få vet nog om att de ens finns, men desto fler märker av deras existens. I korthet handlar deras erbjudande om att med hjälp av unika koncept och exklusiva produkter skapa trevligare helhetsupplevelser på alltifrån hotellkedjor till spaanläggningar.

Och för att nå ut till sina kunder vände sig Livv till oss för att få ett e-handelskoncept som bidrar med samma lyxiga känsla som produkterna de säljer. Så vi tog fram en elegant headless-lösning som gör det enkelt att koppla ihop och koppla på olika system och plattformar vid behov. Webben, som vi även designat och skapat innehåll till, är byggd i WordPress och integrerad med såväl webshopen som deras affärssystem Monitor.

Det gör att vi, när vi tillsammans med Livv snart även sjösätter den finska och norska motsvarigheten, enkelt kan koppla ihop all produktdata och bara uppdatera gränssnittet för att passa den lokala marknaden. Snyggt, smidigt och modulärt.

Läs fler nyheter

En identitet som står ut

När Visma-koncernen gick från ett Branded House till ett House of Brands behövde de hjälp att identifiera, gestalta och lyfta sina bolags identiteter och erbjudanden.

Hur tillgängliga är Sveriges största e-handlar?

Om ett år träder det nya tillgänglighetsdirektivet i kraft. Det innebär att alla e-handlar måste uppfylla WCAG-kraven som säkerställer att alla användare kan ta del av och nyttja en webbplats.

Vad tycker dina målgrupper om dig?

För tredje året i rad har vi nu genomfört Västmanlandsbarometern – varumärkesundersökningen för företag och organisationer som har sin huvudsakliga marknad i Västmanland.