25.09.24

00:55

LF Bergslagen tar internkommunikation till nästa nivå

Redan för fem år sedan valde LF Bergslagen att byta sina traditionella vd-brev till medarbetarna mot rörligt material. Konceptet Morgonstudion blev snabbt ett populärt inslag och ger idag såväl ledning som medarbetare en snabb, tydlig, personlig och lättillgänglig kanal för internnyheter.

Här kommer Haus – och specifikt vår nya kollega Alexander – in i bilden. I samband med att Alex kom till oss tyckte nämligen kompisarna på LF Bergslagen att vi borde fortsätta arbetet han gjort, men under Haus-flagg. Och på så sätt hamnade arbetet med formatutveckling, studio-setup, regi, produktion och efterbearbetning hos oss. Samtidigt passade vi även på att uppgradera studiomiljön till Hey Interiörs hemtrevliga lokaler, för att lyfta konceptet ytterligare ett snäpp.

Så, med Alexander i teamet kan vi alltså nu erbjuda alltifrån livesändningar och studioinspelningar till andra kortare videoformat som en naturlig och integrerad del av vårt content-erbjudande.

Är du nyfiken på hur din verksamhet skulle kunna blomstra med hjälp av ett återkommande rörligt format? Hör av dig till Alexander!

Läs fler nyheter

Uppmärksamhet på väg

Hemglassbilen väcker redan leenden, men vi ville göra den ännu mer omöjlig att missa.

Kärlek vid första överkastet

Under 200 år har Sätra Bruks Herrgård tronat majestätiskt i de djupaste västgötska skogarna. I och med det nya ledarskapet ville man ha vår hjälp att sätta Sätra Bruk på kartan, på riktigt.

Content som bygger muskler

Ett starkt varumärke behöver starkt innehåll. Vi hjälpte Member 24 att fylla på sin contentbank med filmer och bilder som lyfter både utbud och känsla.