LF Bergslagen tar internkommunikation till nästa nivå

Redan för fem år sedan valde LF Bergslagen att byta sina traditionella vd-brev till medarbetarna mot rörligt material. Konceptet Morgonstudion blev snabbt ett populärt inslag och ger idag såväl ledning som medarbetare en snabb, tydlig, personlig och lättillgänglig kanal för internnyheter.

Här kommer Haus – och specifikt vår nya kollega Alexander – in i bilden. I samband med att Alex kom till oss tyckte nämligen kompisarna på LF Bergslagen att vi borde fortsätta arbetet han gjort, men under Haus-flagg. Och på så sätt hamnade arbetet med formatutveckling, studio-setup, regi, produktion och efterbearbetning hos oss. Samtidigt passade vi även på att uppgradera studiomiljön till Hey Interiörs hemtrevliga lokaler, för att lyfta konceptet ytterligare ett snäpp.

Så, med Alexander i teamet kan vi alltså nu erbjuda alltifrån livesändningar och studioinspelningar till andra kortare videoformat som en naturlig och integrerad del av vårt content-erbjudande.

Är du nyfiken på hur din verksamhet skulle kunna blomstra med hjälp av ett återkommande rörligt format? Hör av dig till Alexander!

Läs fler nyheter

Hur du påverkas av det nya annonsförbudet

EU-förordningen innebär att all politisk reklam i EU måste ha en tydlig märkning med avsändare, finansiering och annan teknisk information. So far so good kanske, men vad som räknas som “politisk reklam” är bredare än många tror.

Ett medlemskap som gör det lite lättare att andas

Riksförbundet HjärtLung är Sveriges största patientorganisation för alla som drabbats av en hjärt- eller lungsjukdom.

Höstiga forskarfilmer

Häromveckan var vårt filmgäng iväg och producerade en rörlig sammanfattning av ett femårigt forskningsprojekt signerat Mälardalens Universitet.