25.01.30

15:57

Hur tillgängliga är Sveriges största e-handlar?

Om ett år träder det nya tillgänglighetsdirektivet i kraft. Det innebär att alla e-handlar måste uppfylla WCAG-kraven som säkerställer att alla användare kan ta del av och nyttja en webbplats. För att se hur långt e-handlarna har kommit i arbetet med att tillgängliggöra sina webbplatser gjorde vi en omfattande undersökning av de 50 största företagen i Sverige. Vi granskade hur användarvänliga de var i fråga om tabb-ordning och -fokus, uppläsning och färgkontraster, och delade in dem i åtta branschsegment för att få fram ett genomsnitt utan att peka ut enskilda företag.

Resultatet? En tydlig bild av vilka som är bäst i klassen på tillgänglighet – och vilka som är sämst.

Ladda ned vår stora tillgänglighetsrapport.

Läs fler nyheter

Haus + MDU = sant

Blir man smartare av att jobba med smarta människor? Oavsett är vi oerhört glada och stolta över att numera kunna titulera oss Mälardalens Universitets upphandlade kommunikationsbyrå.

Välkommen till the beautyverse!

Än en gång har vi hjälpt Lyko att tapetsera hela Stockholms Central. Nu ville de välkomna sin nyaste leverantör, apoteksfavoriten Aco, till sin stora produktfamilj.

En ny look för framtidens planering

När Visma-koncernen blev ett ”House of Brands” för att bättre lyfta sina produktvarumärkens unika erbjudanden, fick vi möjlighet att utveckla egna identiteter för Agda PS och HR+.