25.08.27

06:53

Hur tillgängliga är Sveriges största e-handlar?

Om ett år träder det nya tillgänglighetsdirektivet i kraft. Det innebär att alla e-handlar måste uppfylla WCAG-kraven som säkerställer att alla användare kan ta del av och nyttja en webbplats. För att se hur långt e-handlarna har kommit i arbetet med att tillgängliggöra sina webbplatser gjorde vi en omfattande undersökning av de 50 största företagen i Sverige. Vi granskade hur användarvänliga de var i fråga om tabb-ordning och -fokus, uppläsning och färgkontraster, och delade in dem i åtta branschsegment för att få fram ett genomsnitt utan att peka ut enskilda företag.

Resultatet? En tydlig bild av vilka som är bäst i klassen på tillgänglighet – och vilka som är sämst.

Ladda ned vår stora tillgänglighetsrapport.

Läs fler nyheter

En ny content-king är här!

Efter nio år i filmproduktionsvärlden och närmare 20 år inom marknadsföring och försäljning kliver Alexander Schnelzer nu in hos oss på Haus.

Och Sveriges Mästerkock är …

Är du också ett fan av Sveriges Mästerkock? Då tycker vi att du ska hålla ögonen öppna i dagarna, nu när det är dags för premiären av höstens upplaga.

Välkommen till Lykos beautyverse!

Under våren har vi hjälpt Lyko med en rad olika kampanjer, bland annat för deras dermatologiska produktportfölj, i samband med att apoteksjätten Aco joinade deras gäng och när de ville lyfta sitt enorma utbud av hårvård.