Företaget, som köptes av Lyko 2021, går in i en ny era. Under året lanseras 320 omarbetade produkter med det nya konceptet Forever Iconic som är en hyllning till varumärkets professionella arv och ikonstatus i skandinavisk skönhet.
Haus Creative har ansvarat för den nya visuella identiteten och konceptutvecklingen, inklusive kampanjbilder och film. Resultatet är en självsäker och modern rebranding av en skandinavisk skönhetsikon.
Känslan av tillgänglig lyx
– Vi ville skapa innehåll med film och stillbild som både speglar produktsortimentet och den professionella världen Make Up Store vill vara i. Visuella lager av makeup-processen och en tonalitet som känns varm, modern och professionell. Från mörkt till ljust, med färg och styling som förstärker känslan av tillgänglig lyx, säger Gustav Carpner, CD på Haus Creative.– Vi är stolta över att få arbeta med en relansering av den här digniteten. Tillsammans med våra kunder fortsätter vi att utveckla kreativ kommunikation som bygger varumärke och driver affären, säger Frida Asante, byråchef på Haus Creative.