Haus relanserar
Make Up Store för Lyko

Företaget, som köptes av Lyko 2021, går in i en ny era. Under året lanseras 320 omarbetade produkter med det nya konceptet Forever Iconic som är en hyllning till varumärkets professionella arv och ikonstatus i skandinavisk skönhet.

Haus Creative har ansvarat för den nya visuella identiteten och konceptutvecklingen, inklusive kampanjbilder och film. Resultatet är en självsäker och modern rebranding av en skandinavisk skönhetsikon.

Känslan av tillgänglig lyx– Vi ville skapa innehåll med film och stillbild som både speglar produktsortimentet och den professionella världen Make Up Store vill vara i. Visuella lager av makeup-processen och en tonalitet som känns varm, modern och professionell. Från mörkt till ljust, med färg och styling som förstärker känslan av tillgänglig lyx, säger Gustav Carpner, CD på Haus Creative.– Vi är stolta över att få arbeta med en relansering av den här digniteten. Tillsammans med våra kunder fortsätter vi att utveckla kreativ kommunikation som bygger varumärke och driver affären, säger Frida Asante, byråchef på Haus Creative.

Läs fler nyheter

Smartadvise byter kostym och webb

I mars mötte vi gänget på Smartadvise för första gången – fem personer med lika tydligt driv som vision.

Sala nominerade till Stora Turismpriset 2025!

Salas 400-årsjubileum har nominerats till Stora Turismpriset 2025 – och vi har varit med och tagit fram konceptet bakom!

Vi blir officiell partner till Vendre!

Häromveckan körde Haus Tech en heldagsworkshop för att kicka igång partnerskapet med e-handelsplattformen Vendre.