24.04.23

16:43

Fiskarhedenvillans lyckade digitaliseringsresa

Det är riktigt, riktigt kul när det går bra för våra kunder. Som nu när Fiskarhedenvillan, en av Sveriges största hustillverkare, blivit topprankade i Aftonbladets hustest. Det är ett privilegium för oss på Haus att bidra till Fiskarhedenvillans lyckade digitaliseringsresa, som nu gör att fler upptäcker och köper deras fantastiska platsbyggda trä- och stenhus.

– Tillsammans med teamet på Fiskarhedenvillan har vi under fem år digitaliserat hela säljprocessen. Från första besök på hemsidan till affär. Just nu jobbar vi med processen från affär till inflyttning, något alla som byggt hus vet är avgörande för upplevelsen, säger Daniel Lindstedt, digital strateg på Haus.

Aftonbladets hustest: https://bit.ly/3eFxn7t
Kolla in 5-plushuset Nocte: https://bit.ly/3nEMJgZ

Läs fler nyheter

Sala fyller 400 år – och vi är med på kalaset!

För 400 år sedan kom Gustav II Adolf till Sala och gjorde officiellt den lilla västmanländska gruvorten till en stad. 398 år senare kom Sala kommun till oss med uppdraget att ta fram ett nytt platsvarumärke som skulle lanseras brett i samband med födelsedagsfirandet. Kul, tyckte vi och tog fram ett komplett kalas-kit för alla tänkbara festliga sammanhang.

Kreatörens guide till AI

”Med AI är vi alla kreatörer”. Som med mycket annat som hör AI-världen till är citatet såklart en sanning med modifikation. Men använt rätt kan dina AI-verktyg bli en utmärkt assistent och ett ypperligt kreativt bollplank, om inte annat.

Nya krav på prishistorik för e-handlare

Som ett steg mot att skapa en bättre, tryggare och mer transparent shoppingupplevelse kommer nu en ny lag som ställer krav på att e-handelsbutiker tillhandahåller prishistorik för de senaste 30 dagarna till sina kunder. Det betyder att företag tydligt måste visa vad en produkt kostat tidigare, för att på så sätt motverka prisfusk och falska reapriser.