25.04.26

12:51

En skidort som tänker smått – och stort

Hur lyfter man fram en liten skidorts stora styrkor? När Säfsen gav oss i uppdrag att utveckla deras varumärkeskommunikation var svaret tydligt: sätt barnen i fokus.

Vi skapade konceptet “En skidort anpassad för barn” där vi med en humoristisk ton lyfter Säfsens mindre storlek som en styrka – en plats där det är lättare att trivas, med mindre stress och mer fokus på familjens och barnens perspektiv.

Vi tog även fram en ny grafisk profil som är avskalad och tydlig. Bildmanéret är varmt och inkluderande, med familjen och barnen i centrum. Tillsammans skapar detta ett unikt uttryck som stärker Säfsens identitet och trovärdighet hos skidåkande familjer.

Konceptet och den nya grafiska profilen lanserades med kampanjer i flera kanaler – från Meta och digital annonsering till print – och skapade en stark igenkänning hos målgruppen.

Läs fler nyheter

Haus Society får ny affärsområdeschef och produktionsledare

Du som känner oss väl har kanske sett två nya ansikten i vimlet här på senaste. Då är det antagligen Anna och Ida du träffat. 

Ny partner till Hauset: Vendure

Vi är så glada och stolta över att kunna introducera vår nya kompis – Vendure! Kort sagt är Vendure en så kallad headless e-handelsplattform, som riktar sig till företag som söker moderna och flexibla systemlösningar.

Hur ser morgondagens varumärken ut?

I dagens snabbt föränderliga digitala landskap står såväl företag som designers inför en utmaning: att hålla sig relevanta utan att förlora sin kärnidentitet. Vi har tittat närmare på några av de mest tongivande trenderna inom design 2025.