En skidort som tänker smått – och stort

Hur lyfter man fram en liten skidorts stora styrkor? När Säfsen gav oss i uppdrag att utveckla deras varumärkeskommunikation var svaret tydligt: sätt barnen i fokus.

Vi skapade konceptet “En skidort anpassad för barn” där vi med en humoristisk ton lyfter Säfsens mindre storlek som en styrka – en plats där det är lättare att trivas, med mindre stress och mer fokus på familjens och barnens perspektiv.

Vi tog även fram en ny grafisk profil som är avskalad och tydlig. Bildmanéret är varmt och inkluderande, med familjen och barnen i centrum. Tillsammans skapar detta ett unikt uttryck som stärker Säfsens identitet och trovärdighet hos skidåkande familjer.

Konceptet och den nya grafiska profilen lanserades med kampanjer i flera kanaler – från Meta och digital annonsering till print – och skapade en stark igenkänning hos målgruppen.

Läs fler nyheter

Tre år med generativ AI – vad har vi lärt oss?

För tre år sedan slog generativ AI igenom på allvar och förändrade sättet vi arbetar på. Mycket har hänt sedan dess – från den första vågen av hype till dagens mer vardagliga men samtidigt kraftfulla användning.

Det här är en nyhet som lär dig något nytt

Nu har vi samlat alla våra utbildningar, föreläsningar och workshops på ett ställe. Och självklart kan vi också sätta ihop en helt skräddarsydd variant som passar dig.

LF Bergslagen tar internkommunikation till nästa nivå

Redan för fem år sedan valde LF Bergslagen att byta sina traditionella vd-brev till medarbetarna mot rörligt material.