25.08.27

06:52

En skidort som tänker smått – och stort

Hur lyfter man fram en liten skidorts stora styrkor? När Säfsen gav oss i uppdrag att utveckla deras varumärkeskommunikation var svaret tydligt: sätt barnen i fokus.

Vi skapade konceptet “En skidort anpassad för barn” där vi med en humoristisk ton lyfter Säfsens mindre storlek som en styrka – en plats där det är lättare att trivas, med mindre stress och mer fokus på familjens och barnens perspektiv.

Vi tog även fram en ny grafisk profil som är avskalad och tydlig. Bildmanéret är varmt och inkluderande, med familjen och barnen i centrum. Tillsammans skapar detta ett unikt uttryck som stärker Säfsens identitet och trovärdighet hos skidåkande familjer.

Konceptet och den nya grafiska profilen lanserades med kampanjer i flera kanaler – från Meta och digital annonsering till print – och skapade en stark igenkänning hos målgruppen.

Läs fler nyheter

En ny content-king är här!

Efter nio år i filmproduktionsvärlden och närmare 20 år inom marknadsföring och försäljning kliver Alexander Schnelzer nu in hos oss på Haus.

Och Sveriges Mästerkock är …

Är du också ett fan av Sveriges Mästerkock? Då tycker vi att du ska hålla ögonen öppna i dagarna, nu när det är dags för premiären av höstens upplaga.

Välkommen till Lykos beautyverse!

Under våren har vi hjälpt Lyko med en rad olika kampanjer, bland annat för deras dermatologiska produktportfölj, i samband med att apoteksjätten Aco joinade deras gäng och när de ville lyfta sitt enorma utbud av hårvård.