25.08.25

16:20

En ny content-king är här!

Efter nio år i filmproduktionsvärlden och närmare 20 år inom marknadsföring och försäljning kliver Alexander Schnelzer nu in hos oss på Haus. Tillsammans med vår PR-rådgivare William Möller driver han vårt erbjudande inom PR och content, en kombination som allt fler kommunikationsköpare efterfrågar.

”Jag får kombinera det bästa jag vet: berättelser som förtjänar uppmärksamhet och rätt format som fångar den. Här spelar filmer, presentationer, intervjuer, studioprogram, liveformat och SoMe-klipp en allt viktigare roll”, säger Alex.

Idag är content affärskritiskt i och med köpresan börjar tidigare och högre synlighet och kännedom för varumärket blir allt viktigare. Men många företag kämpar med att få till ett contentarbete som verkligen ger effekt. Med Alex ombord får våra kunder ytterligare en dimension i sitt contentarbete.

”Självklart kan kunder fortsatt beställa högkvalitativa filmproduktioner för alla kanaler. De kan också köpa content as a service, där rörligt är en självklar del och ett redaktionellt team hjälper till med strategi, löpande planering, produktion och publicering på årsbasis”.

Nyfiken på vad vi kan göra tillsammans? Hör av dig direkt till Alex!

Läs fler nyheter

Och Sveriges Mästerkock är …

Är du också ett fan av Sveriges Mästerkock? Då tycker vi att du ska hålla ögonen öppna i dagarna, nu när det är dags för premiären av höstens upplaga.

Välkommen till Lykos beautyverse!

Under våren har vi hjälpt Lyko med en rad olika kampanjer, bland annat för deras dermatologiska produktportfölj, i samband med att apoteksjätten Aco joinade deras gäng och när de ville lyfta sitt enorma utbud av hårvård.

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure.