24.07.23

03:32

En lite glassigare e-handel

Hemglass har sedan några år tillbaka haft en e-handelslösning där du kan ”boka” den glass som du sedan hämtar och betalar i glassbilen. Problemet? Eftersom lagerhanteringen inte är direkt kopplad till ordrarna kan det hända att en beställning hamnar på villovägar eller att kunden inte dyker upp för att hämta sin beställning.

Hemglass har nu vänt sig till oss för att ta fram en smartare click & collect-lösning. Till skillnad från en vanlig e-handel med click & collect, där du hämtar ut dina varor i en butik eller på ett lager, är ju Hemglass upphämtningsplats betydligt mer rörlig. Lösningen behöver med andra ord kopplas till en rullande butik med flera olika lager, samtidigt som betalningen ska hamna hos rätt franchisetagare.

Och det var just den här flexibiliteten i kombination med möjligheten att effektivisera sina interna arbetsprocesser som gjorde att vår plattform passade Hemglass som glassen i handen.

Läs fler nyheter

En identitet som står ut

När Visma-koncernen gick från ett Branded House till ett House of Brands behövde de hjälp att identifiera, gestalta och lyfta sina bolags identiteter och erbjudanden.

Hur tillgängliga är Sveriges största e-handlar?

Om ett år träder det nya tillgänglighetsdirektivet i kraft. Det innebär att alla e-handlar måste uppfylla WCAG-kraven som säkerställer att alla användare kan ta del av och nyttja en webbplats.

Vad tycker dina målgrupper om dig?

För tredje året i rad har vi nu genomfört Västmanlandsbarometern – varumärkesundersökningen för företag och organisationer som har sin huvudsakliga marknad i Västmanland.