25.06.24

20:07

En lite glassigare e-handel

Hemglass har sedan några år tillbaka haft en e-handelslösning där du kan ”boka” den glass som du sedan hämtar och betalar i glassbilen. Problemet? Eftersom lagerhanteringen inte är direkt kopplad till ordrarna kan det hända att en beställning hamnar på villovägar eller att kunden inte dyker upp för att hämta sin beställning.

Hemglass har nu vänt sig till oss för att ta fram en smartare click & collect-lösning. Till skillnad från en vanlig e-handel med click & collect, där du hämtar ut dina varor i en butik eller på ett lager, är ju Hemglass upphämtningsplats betydligt mer rörlig. Lösningen behöver med andra ord kopplas till en rullande butik med flera olika lager, samtidigt som betalningen ska hamna hos rätt franchisetagare.

Och det var just den här flexibiliteten i kombination med möjligheten att effektivisera sina interna arbetsprocesser som gjorde att vår plattform passade Hemglass som glassen i handen.

Läs fler nyheter

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure.

Sommarens godaste uppdrag

I detta nu rullar Hemglassbilen ut massor av glassnyheter till sommaren. Bakom förpackningarna och kampanjkommunikationen står vi på Haus.

Viktoria & Robert guidar yrkeshögskolor genom kundresan

Hur bygger du ett starkt varumärke som driver tillväxt på riktigt? Hur viktigt är det egentligen att lära känna din målgrupp? Och hur anpassar du ditt budskap till den du pratar med baserat på var den är i kundresan?