24.03.03

07:48

En lite glassigare e-handel

Hemglass har sedan några år tillbaka haft en e-handelslösning där du kan ”boka” den glass som du sedan hämtar och betalar i glassbilen. Problemet? Eftersom lagerhanteringen inte är direkt kopplad till ordrarna kan det hända att en beställning hamnar på villovägar eller att kunden inte dyker upp för att hämta sin beställning.

Hemglass har nu vänt sig till oss för att ta fram en smartare click & collect-lösning. Till skillnad från en vanlig e-handel med click & collect, där du hämtar ut dina varor i en butik eller på ett lager, är ju Hemglass upphämtningsplats betydligt mer rörlig. Lösningen behöver med andra ord kopplas till en rullande butik med flera olika lager, samtidigt som betalningen ska hamna hos rätt franchisetagare.

Och det var just den här flexibiliteten i kombination med möjligheten att effektivisera sina interna arbetsprocesser som gjorde att vår plattform passade Hemglass som glassen i handen.

Läs fler nyheter

Society + Vafabmiljö = sant

Haus historia med Vafabmiljö är både lång och kantad av roliga projekt. Senast en helt ny hemsida, signerad Haus Web. Därför känns det nu lite extra kul att officiellt välkomna Vafabmiljö in i Haus Society-familjen också! 

Att förnya en skidort

Skidorten Säfsen gav oss uppdraget att utveckla deras varumärkeskommunikation. Som en del i arbetet ville vi differentiera dem mot de stora destinationerna och resultatet blev det nya varumärkeskonceptet “Barnens egen skidort”.

Säg hej till våra nya chefer!

Haus har tillsatt två chefsroller. Frida Asante är ny affärsområdeschef för Haus Grow och Viktoria Brandel är ny försäljningschef för Haus.