En identitet som står ut

När Visma-koncernen gick från ett Branded House till ett House of Brands behövde de hjälp att identifiera, gestalta och lyfta sina bolags identiteter och erbjudanden.

Agda PS är marknadsledare och specialist inom lönesystem. Deras nya identitet tar avstamp i en lekfull, vänlig och innovativ personlighet och landar i ett uttryck som är uppseendeväckande, modernt och långt ifrån rådande branschnormer.

Den nya identiteten är en milstolpe för både Visma och Agda PS. Den stärker positionen som marknadens mest automatiserade lönesystem och skapar samtidigt förutsättningar för att väcka intresse och generera leads. Var inte rädd för att stå ut, var rädd för att smälta in.

Läs fler nyheter

Hur du påverkas av det nya annonsförbudet

EU-förordningen innebär att all politisk reklam i EU måste ha en tydlig märkning med avsändare, finansiering och annan teknisk information. So far so good kanske, men vad som räknas som “politisk reklam” är bredare än många tror.

Ett medlemskap som gör det lite lättare att andas

Riksförbundet HjärtLung är Sveriges största patientorganisation för alla som drabbats av en hjärt- eller lungsjukdom.

Höstiga forskarfilmer

Häromveckan var vårt filmgäng iväg och producerade en rörlig sammanfattning av ett femårigt forskningsprojekt signerat Mälardalens Universitet.