24.05.01

18:47

E-handel 3.0

Har du stött på begreppet ”headless” när det snackas e-handel? Kort sagt innebär det att man separerar själva e-handelssystemet och affärsprocesserna från webbutikens frontend och design. På så sätt kan du anpassa kundupplevelsen och få den precis som du vill ha den – istället för att behöva hålla dig till handelsplattformens snäva ramar.

För köpbeteendet håller på att genomgå en förändring. Hur man näthandlar till vardags smittar av sig på hur man inom yrkesrollen sedan gör inköp till företaget, vilket i sin tur gör att man ställer allt högre krav på smidiga orderprocesser och enkla gränssnitt. Och här finns det förstås också ett glapp. B2B-företag sitter generellt sett på betydligt större och mer komplexa utmaningar än B2C-dito. Besluten fattas på andra sätt och tar ofta längre tid och inköpen är inte sällan avtalsstyrda. Kraven blir med andra ord högre på e-handelslösningen som måste kunna leverera på en hel rad olika parametrar.

Som du kanske förstår ligger det här oss ganska varmt om hjärtat. Vi gillar utmaningar. Vi gillar de där komplexa projekten med kunder som är ute efter mer än den vanliga standardlösningen. Företag som vill effektivisera – och kanske även automatisera – sina interna processer med till exempel orderhantering, korta sina säljcykler och enklare ta sig in på nya marknader. Det gillar vi.

Och därför jobbar vi med en plattform som är extremt flexibel och ger dig total kreativ frihet att anpassa gränssnittet efter dina behov och önskemål. Därför jobbar vi med det som brukar kallas modulär arkitektur, som gör det enklare att underhålla och integrera med ditt affärssystem – utan att låsa dig till en leverantör eller ett system.

Låter det intressant? Eller låter det som grekiska?
Oavsett så borde du prata med Jonas (jonas.landgard@haus.se). Han svarar gärna på alla dina frågor över en kaffe.

Läs fler nyheter

Googles Think Digital: En recap

AI-konferenserna duggar så pass tätt att till och med Googles AI- och performance marketing-event Think Digital gick många förbi. Därför bjuder vi på en sammanfattning av de tre viktigaste punkterna.

Tre tips för dig som vill börja jobba med AI

Sommaren 1966 gick en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, Pelé, runt på gatorna i Åtvidaberg. Det var företaget Facit som hade bjudit dit honom, som en del av deras globala kampanj för att marknadsföra deras största produkt: räknemaskinen. Med 14 000 anställda i 140 länder och en superstjärna som ansiktet utåt – vad kunde gå fel?

En ny duo till Haus! Vi säger hej till Gustav Carpner och Malin Wennerström

Gustav Carpner är en prisbelönt kreatör med bakgrund som senior AD och partner på B-Reel och Interactive Director på ACNE Production. Han har jobbat med kunder som H&M, Disney, The Economist, Audi och IKEA. Gustav var senast Creative Lead för H&M Herr och Divided. På Haus Grow tar han en konsultroll som konceptuell AD i vårt suveräna kreatörsteam.

Malin Wennerström lämnar H&M för att ta en roll som projektledare hos oss. Hon har drivit och producerat några av H&M:s största globala kampanjer under sin tid där. Hon börjar på Haus Grow i maj och kommer förutom viktiga perspektiv från beställarsidan även att tillföra en erfarenhet att hantera stora, komplexa kampanjer.