24.03.03

07:48

E-handel 3.0

Har du stött på begreppet ”headless” när det snackas e-handel? Kort sagt innebär det att man separerar själva e-handelssystemet och affärsprocesserna från webbutikens frontend och design. På så sätt kan du anpassa kundupplevelsen och få den precis som du vill ha den – istället för att behöva hålla dig till handelsplattformens snäva ramar.

För köpbeteendet håller på att genomgå en förändring. Hur man näthandlar till vardags smittar av sig på hur man inom yrkesrollen sedan gör inköp till företaget, vilket i sin tur gör att man ställer allt högre krav på smidiga orderprocesser och enkla gränssnitt. Och här finns det förstås också ett glapp. B2B-företag sitter generellt sett på betydligt större och mer komplexa utmaningar än B2C-dito. Besluten fattas på andra sätt och tar ofta längre tid och inköpen är inte sällan avtalsstyrda. Kraven blir med andra ord högre på e-handelslösningen som måste kunna leverera på en hel rad olika parametrar.

Som du kanske förstår ligger det här oss ganska varmt om hjärtat. Vi gillar utmaningar. Vi gillar de där komplexa projekten med kunder som är ute efter mer än den vanliga standardlösningen. Företag som vill effektivisera – och kanske även automatisera – sina interna processer med till exempel orderhantering, korta sina säljcykler och enklare ta sig in på nya marknader. Det gillar vi.

Och därför jobbar vi med en plattform som är extremt flexibel och ger dig total kreativ frihet att anpassa gränssnittet efter dina behov och önskemål. Därför jobbar vi med det som brukar kallas modulär arkitektur, som gör det enklare att underhålla och integrera med ditt affärssystem – utan att låsa dig till en leverantör eller ett system.

Låter det intressant? Eller låter det som grekiska?
Oavsett så borde du prata med Jonas (jonas.landgard@haus.se). Han svarar gärna på alla dina frågor över en kaffe.

Läs fler nyheter

Society + Vafabmiljö = sant

Haus historia med Vafabmiljö är både lång och kantad av roliga projekt. Senast en helt ny hemsida, signerad Haus Web. Därför känns det nu lite extra kul att officiellt välkomna Vafabmiljö in i Haus Society-familjen också! 

Att förnya en skidort

Skidorten Säfsen gav oss uppdraget att utveckla deras varumärkeskommunikation. Som en del i arbetet ville vi differentiera dem mot de stora destinationerna och resultatet blev det nya varumärkeskonceptet “Barnens egen skidort”.

Säg hej till våra nya chefer!

Haus har tillsatt två chefsroller. Frida Asante är ny affärsområdeschef för Haus Grow och Viktoria Brandel är ny försäljningschef för Haus.