25.06.25

01:09

Den nya B2B-köparen

Köpbeteendet inom B2B förändras just nu i en takt vi aldrig sett förut. Uppgifter man tidigare tyckte var komplexa och tidskrävande sker numera uteslutande på digitala plattformar och helt och hållet på köparens villkor. Self-service, att göra sin egen research och snabba digitala interaktioner är den nya normen, även när det handlar om större och dyrare varor och tjänster.

För att ta några exempel: 

  • 73 % av B2B-köparna är millennials
  • 74 % av köpprocessen sker innan kunden ens kontaktar en leverantör
  • 80 % av alla säljinteraktioner förväntas vara digitala 2025
  • 99 % föredrar att hantera sina inköp genom self-service.

Den brännande frågan är därför: hur anpassar man organisationen efter det här? Hur ser era säljstrategier ut? 

Själva följer vi utvecklingen med stort intresse och hjälper dig gärna navigera i det här nya landskapet. Börja med att höra av dig till Viktoria, så tar vi det därifrån.

Läs fler nyheter

Bad & Värme fick en snabbare e-handel – utan att byta CMS

Efter många års irritation valde Bad & Värme slutligen att byta ut sin e-handelsplattform. Från en WooCommerce-plattform som ständigt tyngde ned deras WordPress-sajt, till en headless-lösning via Vendure.

Sommarens godaste uppdrag

I detta nu rullar Hemglassbilen ut massor av glassnyheter till sommaren. Bakom förpackningarna och kampanjkommunikationen står vi på Haus.

Viktoria & Robert guidar yrkeshögskolor genom kundresan

Hur bygger du ett starkt varumärke som driver tillväxt på riktigt? Hur viktigt är det egentligen att lära känna din målgrupp? Och hur anpassar du ditt budskap till den du pratar med baserat på var den är i kundresan?