25.02.12

01:16

Den nya B2B-köparen

Köpbeteendet inom B2B förändras just nu i en takt vi aldrig sett förut. Uppgifter man tidigare tyckte var komplexa och tidskrävande sker numera uteslutande på digitala plattformar och helt och hållet på köparens villkor. Self-service, att göra sin egen research och snabba digitala interaktioner är den nya normen, även när det handlar om större och dyrare varor och tjänster.

För att ta några exempel: 

  • 73 % av B2B-köparna är millennials
  • 74 % av köpprocessen sker innan kunden ens kontaktar en leverantör
  • 80 % av alla säljinteraktioner förväntas vara digitala 2025
  • 99 % föredrar att hantera sina inköp genom self-service.

Den brännande frågan är därför: hur anpassar man organisationen efter det här? Hur ser era säljstrategier ut? 

Själva följer vi utvecklingen med stort intresse och hjälper dig gärna navigera i det här nya landskapet. Börja med att höra av dig till Viktoria, så tar vi det därifrån.

Läs fler nyheter

En ny look för de som vill ha en ny look

När Unique skapar skönhetsprodukter är det aldrig standardlösningar – det är skräddarsydd lyx, designad för att höja hotellupplevelser.

Haus är topp tre i Sverige i Årets Byrå!

Vi tog hem tredjeplatsen när analysföretaget Regi korade Sveriges bästa byråer för 25:e året i rad.

Haus + MDU = sant

Blir man smartare av att jobba med smarta människor? Oavsett är vi oerhört glada och stolta över att numera kunna titulera oss Mälardalens Universitets upphandlade kommunikationsbyrå.