Den nya B2B-köparen

Köpbeteendet inom B2B förändras just nu i en takt vi aldrig sett förut. Uppgifter man tidigare tyckte var komplexa och tidskrävande sker numera uteslutande på digitala plattformar och helt och hållet på köparens villkor. Self-service, att göra sin egen research och snabba digitala interaktioner är den nya normen, även när det handlar om större och dyrare varor och tjänster.

För att ta några exempel: 

  • 73 % av B2B-köparna är millennials
  • 74 % av köpprocessen sker innan kunden ens kontaktar en leverantör
  • 80 % av alla säljinteraktioner förväntas vara digitala 2025
  • 99 % föredrar att hantera sina inköp genom self-service.

Den brännande frågan är därför: hur anpassar man organisationen efter det här? Hur ser era säljstrategier ut? 

Själva följer vi utvecklingen med stort intresse och hjälper dig gärna navigera i det här nya landskapet. Börja med att höra av dig till Viktoria, så tar vi det därifrån.

Läs fler nyheter

Tre år med generativ AI – vad har vi lärt oss?

För tre år sedan slog generativ AI igenom på allvar och förändrade sättet vi arbetar på. Mycket har hänt sedan dess – från den första vågen av hype till dagens mer vardagliga men samtidigt kraftfulla användning.

Det här är en nyhet som lär dig något nytt

Nu har vi samlat alla våra utbildningar, föreläsningar och workshops på ett ställe. Och självklart kan vi också sätta ihop en helt skräddarsydd variant som passar dig.

LF Bergslagen tar internkommunikation till nästa nivå

Redan för fem år sedan valde LF Bergslagen att byta sina traditionella vd-brev till medarbetarna mot rörligt material.