B2B-marknadsföringen förändras i grunden. En ny generation B2B-köpare gör 70 procent av kundresan digitalt på egen hand innan de tar kontakt med intressanta leverantörer. Säljcykeln börjar alltså mycket tidigare, share of voice och kännedom blir ännu viktigare.
Med andra ord: content blir mer och mer affärskritiskt – och svårare att lyckas med.
Det är bakgrunden till att vi på Haus utvecklat ett helt nytt erbjudande inom PR-content. Vi kallar det för content leadership as a service. Det innebär att företag outsourcar, eller tecknar prenumeration, på sitt contentarbete och får tillgång till vår samlade erfarenhet och expertis inom PR, storytelling och creative performance marketing.
Det här ingår:
- en strategi för de ämnesområden som bäst bygger varumärkeskännedom, kategori- och tankeledarskap
- PR-drivet berättande med högre nyhetsvärde som engagerar målgrupperna bättre
- ett redaktionsteam med olika specialister som är svåra att rekrytera
- kvalitet: positionerande, varumärkesbyggande och särskiljande content som är relevant och aktuellt för målgrupperna
- kvantitet: always-on-content för alla kanaler som är anpassat efter hela kundresan, algoritmer, och marketing automation-verktyg
- hjälp med publicering, spridning, mätning och optimering av contentIntressant?
Hör av dig till William Möller så berättar han mer hur ditt företag kan komma igång.