25.01.23

03:23

2025 – the return of the byrå!

Oj, vilket år vi snart kan lägga bakom oss! Vi befinner oss i en lågkonjunktur djupare än vi kunnat ana, samtidigt som vi verkar i en bransch som genomgår sin största omställning någonsin.

Kommer vi som byrå att gå under när AI tar våra jobb? Kommer de stora IT-byråerna att fortsätta ta större delar av den kreativa kakan? Kommer timpriserna i upphandlingarna att fortsätta neråt? Kommer inhouse att fortsätta växa och minska behovet av en extern byrå? Kommer automatiserade produktionssystem att slå ut byråernas hantverk och mänsklighet?

Det är frågor som hängt i luften under året. Du kan ju tänka dig att styrelsen har haft ett intensivt år – massor av utvecklingsområden och nya marker att vinna, men utan pengar och resurser när verksamheten dagligen kämpat för sin överlevnad.

Men när krutröken nu börjar lägga sig och vi kan blicka tillbaka på 2024, så har vi åstadkommit enormt mycket:

  • omorganisation
  • ändrade arbetssätt
  • nya erbjudanden
  • bättre marknadsföring
  • mer försäljning
  • nya samarbeten.

Framför allt har vi en mycket starkare tro på att vi faktiskt gör skillnad för våra kunder. Lyko, Skolverket, Mälardalens Universitet, Arbetsmiljöverket, Mörby Centrum, Sefina och Sätra Bruk är några av våra nya kunder som kommer göra 2025 fantastiskt. Lägg därtill en nominering i Årets Byrå, vår branschs mest prestigefyllda tävling, och vi kan unna oss en välförtjänt ledighet.

Tack till alla medarbetare, kunder och vänner för ett otroligt arbete under det mest utmanande året i min karriär – en karriär som nu snabbt närmar sig 25 år på byrå. Vi har skapat de bästa förutsättningarna för ett spännande nästa år.

2025 – here we come!

Läs fler nyheter

Haus + MDU = sant

Blir man smartare av att jobba med smarta människor? Oavsett är vi oerhört glada och stolta över att numera kunna titulera oss Mälardalens Universitets upphandlade kommunikationsbyrå.

Välkommen till the beautyverse!

Än en gång har vi hjälpt Lyko att tapetsera hela Stockholms Central. Nu ville de välkomna sin nyaste leverantör, apoteksfavoriten Aco, till sin stora produktfamilj.

En ny look för framtidens planering

När Visma-koncernen blev ett ”House of Brands” för att bättre lyfta sina produktvarumärkens unika erbjudanden, fick vi möjlighet att utveckla egna identiteter för Agda PS och HR+.