Yrkeserfarenhet
Johan var med och grundade Haus 1998. Efter en 15 år lång frånvaro återvände han till Haus som digital strateg och projektledare 2019. Under sin karriär har han bland annat drivit reklambyråer och contentbyråer, startat företag inom elektronikbranschen, drivit SaaS-företag och senast drivit digitaliseringen av Mälarenergi AB.
Johan har bred erfarenhet från en rad olika marknader och kunder inom offentlig sektor, B2B och B2C, där den röda tråden genom åren är marknadsföring, digitalisering och kommunikation. Han har en fantastisk förmåga att kreativt lösa olika typer av problem som kan uppstå i större projekt, samtidigt som han har lätt att sätta sig in i slutkundens perspektiv.
Tack vare att hans roll har antagit olika former genom åren har han en unik förmåga att se helheten i de projekt han arbetar med. Detta har också gjort att han lika naturligt samarbetar med programmerare och kreatörer som med ansvariga på kundsidan, samt leder både stora webb- och kommunikationsprojekt.
Anställningar
•2019 – Affärsområdeschef , Haus Web AB
•2015 – 2019 Senior Brand Manager & Projektledare, Mälarenergi AB
•2012 – 2014 Marknads- & Projektledare, Promobucket AB
•2009 – 2015 Affärs- & Projektledare, Navii AB
•2007 – 2009 Marknadschef, Resort Investors AB
•2005 – 2007 Marknads- & Produktchef, Jays AB
•1998 – 2007 Art and Creative Director, Haus AB
Relevant utbildning & kurser
•2017 UGL + Ledarskap, Gällöfsta Perlan
•2001 Marknadsföring och reklam, Berghs School of Communication
•1994 – 1997 Kandidatexamen i Datorgrafik & Teknisk illustration, Mälardalens Högskola
•1991 – 1994 Tekniskt gymnasium, Rudbecksskolan Örebro
Språk
•Svenska: Modersmål
•Engelska: Flytande. Arbetat i engelskspråkiga miljöer i över 5 år. Bott i London och Perth.
Relevanta webbprojekt över 25.000 € (senaste 5 åren)
Nyckelkundansvarig och projektledare, inklusive ansvar för webbstruktur, strategi, design och utveckling för:
•Livv