Mikael Sakar och Hemglass på Marknadsföreningen

Den 14 maj äntrar vår alldeles egna Mikael Sakar scenen hos Marknadsföreningen i Västerås för att prata om Hemglass marknadsföringsresa. Hur gick egentligen ett av landets mest ikoniska varumärken från att vara en disruptor på marknaden till att återuppfinna sig själva? Hur går man från en cementerat analog aktör till en digital tungviktare? 

Micke bjuder även på konkreta tips för hur du kan jobba för att:

  • designa en helhetlig marknadsföringsstrategi
  • smälta gränserna mellan digitalt och fysiskt
  • effektivt skapa innehåll som fungerar över alla plattformar.

Läs fler nyheter

Hur du påverkas av det nya annonsförbudet

EU-förordningen innebär att all politisk reklam i EU måste ha en tydlig märkning med avsändare, finansiering och annan teknisk information. So far so good kanske, men vad som räknas som “politisk reklam” är bredare än många tror.

Ett medlemskap som gör det lite lättare att andas

Riksförbundet HjärtLung är Sveriges största patientorganisation för alla som drabbats av en hjärt- eller lungsjukdom.

Höstiga forskarfilmer

Häromveckan var vårt filmgäng iväg och producerade en rörlig sammanfattning av ett femårigt forskningsprojekt signerat Mälardalens Universitet.