Ta hand om dina kakor

Annonserar ditt företag på Google? Då har du kanske redan koll på det som kallas Google Consent Mode v2. Men om du missat den nyheten så har alltså Google infört nya krav på hur data samlas in. Det betyder att dina användare får större makt över vilken information som samlas in och hur den används.

Och nu till det viktigaste i sammanhanget: för att du ska kunna fortsätta samla in relevant data om nya användare och spåra konverteringar måste du aktivt lägga till den här funktionen på din webbsida. Inget Consent Mode v2 – ingen remarketing och mindre effektiva annonser.

Men oroa dig inte, vi vill inte heller att din användardata ska gå om intet. Hör av dig till Jennifer på jennifer@haus.se så hjälper hon dig.

Läs fler nyheter

Tre år med generativ AI – vad har vi lärt oss?

För tre år sedan slog generativ AI igenom på allvar och förändrade sättet vi arbetar på. Mycket har hänt sedan dess – från den första vågen av hype till dagens mer vardagliga men samtidigt kraftfulla användning.

Det här är en nyhet som lär dig något nytt

Nu har vi samlat alla våra utbildningar, föreläsningar och workshops på ett ställe. Och självklart kan vi också sätta ihop en helt skräddarsydd variant som passar dig.

LF Bergslagen tar internkommunikation till nästa nivå

Redan för fem år sedan valde LF Bergslagen att byta sina traditionella vd-brev till medarbetarna mot rörligt material.