Haus söker Digital Media Specialist!

Nu söker vi dig som är en digital multikonstnär med koll på allt från uppsättning i tag manager till optimering av kampanjer i sociala medier. Som digital marknadsföringsspecialist hos oss får du chansen att arbeta med en holistisk syn på marknadsföring där varumärke, koncepttänk och kreativitet kombineras med en digital growth-mentalitet.

Du har ett stort intresse för digital marknadsföring och går igång på siffror och analys som du delar med dig till såväl byråns arbetsgrupper som våra uppdragsgivare. Du är en doer och brinner för att testa och lära dig nya saker. 

Hos oss hittar du en kreativ miljö med välrenommerade uppdragsgivare inom både B2B och B2C. Du blir en del av ett snabbrörligt team med höga ambitioner, drivna människor och nära samarbeten med våra uppdragsgivare. Du får också en arbetsplats där det alltid finns utrymme för att ha kul och där vi gärna jobbar hårt men sällan övertid. Vi är strax över 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Västerås och förenas av en gemensam ambition att hjälpa våra kunder bygga starka varumärken, driva försäljning och skapa tillväxt. 

 

Ansvarsområden

  • Skapa kreativa marknadsföringsprogram och kampanjer utifrån kundresans alla delar tillsammans med våra kreatörsteam
  • Sätta upp och driva digitala marknadsföringsprogram och kampanjer i bland annat Facebook Business Manager, Google Ads/Youtube/Display, LinkedIn Ads, och Pinterest Ads
  • Löpande analysera data för att ge insikter till förbättringar 
som ökar måluppfyllnad
  • Hjälpa till att utveckla strategier och taktiska planer
  • Kravställa och samarbeta med våra mediapartners
  • Hålla dig uppdaterad på senaste trenderna inom området och hjälpa till att implementera senaste arbetssätten i våra projekt

 

Kunskap och erfarenhet

  • Minst två år erfarenhet från liknande arbete
  • Van att arbeta med några av följande: Facebook Business Manager, Google Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads and Pinterest Ads m.fl  
  • Mycket god analysförmåga
  • Affärsorienterad och kreativ
  • Goda kunskaper i Google Sheets/Excel
  • Goda kunskaper inom Google Analytics och Google Tag Manager
  • Du kan jobba med webb och har lite koll på kodning men behöver inte vara utvecklare
  • Du får gärna inneha certifikat från Facebook Blueprint, Google Ads eller Google Analytics
  • Du har helst en examen från universitet inom digital marknadsföring eller motsvarande (Berghs, IHM, Hyper Island m.fl)

Skicka ditt CV och en kort beskrivning av dig själv till jobb@haus.se senast 30 april så bokar vi ett möte och pratar ihop oss om det känns rätt!