Haus söker Growth Manager!

Nu söker vi dig som är en digital multikonstnär som har koll på allt från uppsättning i tag manager till optimering av kampanjer i sociala medier. Eller så är du en digital marknadsföringsspecialist som är riktigt vass på några områden men vill bredda dig och få en mer holistisk syn på marknadsföring där varumärke, koncepttänk och kreativitet kombineras med en digital growth-mentalitet.

Du har ett brinnande intresse för digital marknadsföring och går igång på siffror och analys som du delar med dig till såväl byråns arbetsgrupper som våra uppdragsgivare. Du är en doer och har ett brinnande intresse för att testa och lära dig nya saker. 

Hos oss hittar du en kreativ miljö med välrenommerade uppdragsgivare inom både B2B och B2C. Du blir en del av ett snabbrörligt team med höga ambitioner, drivna människor och nära samarbeten med våra uppdragsgivare. Du får också en arbetsplats där det alltid finns utrymme för att ha kul och där vi gärna jobbar hårt men sällan övertid. Vi är strax över 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Västerås och förenas av en gemensam ambition att hjälpa våra kunder bygga starka varumärken, driva försäljning och skapa tillväxt. 

 

Ansvarsområden

  • Skapa kreativa kampanjer utifrån kundresans alla delar tillsammans med våra kreatörsteam.
  • Sätta upp och driva digitala marknadsföringskampanjer i bland annat Facebook Business Manager, LinkedIn Ads, Twitter Ads and Pinterest Ads m.fl  
  • Driva våra uppdragsgivares growth/datadrivna marknadsföring 
mot uppsatta KPI:er, i tätt samarbete med Haus arbetsgrupp 
och kund.
  • Löpande analysera data för att ge insikter till förbättringar 
som ökar måluppfyllnad. 
  • Hjälpa till att sätta strategier och taktiska planer för våra uppdragsgivares digitala marknadsföring. 
  • Kravställa och samarbeta med våra mediapartners inom Google Ads och SEO. Kan man även själv hantera Google Ads och SEO är det en stor bonus.
  • Hålla dig uppdaterad på senaste trenderna inom området och hjälpa till att implementera senaste arbetssätten i våra projekt.

 

Kunskap och erfarenhet

  • Minst två år erfarenhet från liknande arbete
  • Van att arbeta med några av följande: Facebook Business Manager, Google Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads and Pinterest Ads m.fl  
  • Mycket god analysförmåga
  • Affärsorienterad och kreativ
  • Goda kunskaper i Google Sheets/Excel
  • Goda kunskaper inom Google Analytics och Google Tag Manager
  • Du kan jobba med webb och har lite koll på kodning men behöver inte vara utvecklare
  • Du får gärna inneha certifikat från Facebook Blueprint, Google Ads eller Google Analytics
  • Du har helst en examen från universitet inom digital marknadsföring eller motsvarande (Berghs, IHM, Hyper Island m.fl)

Skicka ditt CV och en kort beskrivning av dig själv till jobb@haus.se senast 15 februari så bokar vi ett möte och pratat ihop oss om det känns rätt!